Unosite li dovoljno proteina

ZDRAVLJE Ključni za izgradnju i razvoj našeg tijela

Osim u mesu, ima ih i u jajima, mlijeku, siru, jogurtu, a mogu se naći i u povrću poput graha, brokule, špinata, u voću – avokado, kajsija, kivi, narandža, banana i breskva, te u orašastim plodovima i žitaricama

Protein je veoma bitan sastojak za organizam. Učestvuje u brojnim tjelesnim funkcijama poput učvršćivanja strukture kose, kože, mišića, hormona i enzima.

Proteini su ključni za izgradnju i razvoj tijela pa ih je važno svakodnevno unositi u organizam da bismo normalno funkcionirali.

Tijelo ponekad samo ukazuje na nedostatak određenih tvari, pa tako neki simptomi mogu biti pokazatelji da ne uzimate dovoljno proteina.

Bol u mišićima i zglobovima – mišići i kosti izgrađeni su najviše od proteina pa se zbog njihovog nedostatka javlja bol u mišićima i zglobovima. Možete osjetiti i umor ili nedostatak snage u mišićima.

Nedostatak energije – proteini pomažu u održavanju normalnog nivoa šećera u krvi, a bez njih naša energija, ali i raspoloženje, neprestano rastu i opadaju. Neravnoteža energije i raspoloženja dodatno iscrpljuje tijelo, čineći nas bezvoljnim i neproduktivnim.

Loš san – kada tijelu nedostaje proteina, ono žudi za ugljikohidratima i šećerom pa s vremenom postaje ovisno o šećeru kao izvoru energije. Tijelo brzo sagorijeva šećer i ugljikohidrate pa se nivo energije konstantno diže i spušta.

Opadanje kose i slabi nokti – kosa se sastoji od proteina pa njihov nedostatak može rezultirati njenim slabljenjem i lomljenjem, nedostatkom sjaja, ali i opadanjem. Nokti su također oštećeni, lomljivi ili se listaju kada u organizmu nedostaje proteina.

Bolesti i infekcije – s obzirom na to da se naš imunološki sistem sastoji od proteina, moguće je da zbog njihovog nedostatka često obolijevamo. Zbog toga su ključni i u jačanju imuniteta, koji je posebno osjetljiv u vrijeme temperaturnih oscilacija.

Osim u mesu, proteina ima i u bakalaru te morskim školjkama, ali i ribi poput pastrve, tune i lososa. Proteinima su bogati i jaja, mlijeko, sir, jogurt i sirutka. Mogu se naći i u nekom povrću poput graha, brokule, špinata, artičoka, leće, graška i krompira te u voću – avokado, kajsija, kivi, narandža, banana i breskva.

Proteina ima i u orašastim plodovima, ali i žitaricama poput raži, ječma i zobi. Proteinske zobene kaše su veoma popularne kao brz i kvalitetan doručak ili međuobrok.