Izbacite ih: 10 neprijatelja zdravlja koji vrebaju iz frižidera!

Zagledate li se malo bolje u unutrašnjost vašeg frižidera, sigurni smo da ćete u njemu pronaći bar pet od ovih 10 namirnica kojima tamo nije mjesto:

1. Voćni jogurti
Jogurt s ukusom jagode, borovnice ili vanilije mnogima je omiljeni doručak ili međuobrok, a rijetki znaju da sadrži tri puta više kalorija od običnog jogurta.

Odaberite radije punomasni jogurt i obogatite ga svježim bobičastim voćem i orasima. U organizam ćete unijeti manje šećera, više vlakana i znatno više hranljivih stvari. Takođe, punomasni jogurt djelotvornije suzbija glad, što može da vam pomogne u skidanju suvišnih kilograma.

2. Kečap
Pokušavate da smanjite unos šećera, ali kečap i dalje zauzima počasno mesto u vašem frižideru? Izbacite ga! Ovaj popularni umak sadrži četiri grama šećera u jednoj supenoj kašiki. Jedite krompiriće i jaja bez kečapa ili ga zamijenite s domaćom, ljutom marinadom.

3. Majoneza
Kašika ovog božanstvenog dodatka sendvičima sadrži 110 kalorija. Majoneza je kralj svakog sendviča, zato ga izbacite iz frižidera – to je jedini način da prestanete da ga konzumirate.

4. Hrenovke

Trajne suhomesnate i prerađene proizvode stručnjaci povezuju s rakom debelog crijeva i želuca. U te proizvode ubrajamo hrenovke, šunke, kobasice ili sušenu govedinu koje većina ljudi svakodnevno konzumira. Čuli ste priču o hrenovkama i sastojcima od kojih se proizvode? Trebalo bi da vam ona ubije svaku želju za konzumacijom!

5. Tonik
Užvate u trendu ispijanja džin tonika? Onda morate da znate da se kinin, koji toniku daje jedinstveni gorak ukus, zaslađuje s otprilike 100 kalorija po bočici tonika od dva dcl – to je gotovo ista količina šećera koju sadrži Koka-kola. Umjesto tonika, za koktele radije odaberite običnu soda vodu i obogatite je limetom. Učinak je isti, a ima znatno manje kalorija.

6. Kremasti umaci za salatu
Ovi ukusni umaci najčešće obiluju nezdravim mastima. A gdje masnoća, obično ima i šećera, soli ili vještačkih zaslađivača, kao i brojnih sastojaka čije nazive je teško i izgovoriti. Radije začinite salatu maslinovim uljem uz malo soli i sirćeta – jednostavno i ukusno.

7. Smrznuti pomfrit
U restoranima brze hrane teško je odoljeti, a da uz omiljeni hamburger ne naručite porciju pomfrita i to je donekle razumljivo. Zato nemojte sebi otežavati život i čuvati u zamrzivaču, pored smrznutog špinata, ovu ukusnu, masnu i kaloričnu namirnicu. Budimo iskreni: ako pored špinata držite pomfrit, teško ćete se odlučiti za špinat.

8. Kiseli krastavci
Kiseli krastavci koje kupujete u prodavnicama sadrže velike količine soli zbog čega ih treba izbjegavati u širokom luku. S druge strane, svježi krastavci izvrstan su odabir jer sadrže puno vode koja je potrebna vašem organizmu. Takođe, bogati su antioksidantima i djelotvorni u sprječavanju upalnih procesa u organizmu. Dakle, kupite svježe krastavce, a ukoliko želite malo da im pojačate ukus, učinite to s malo sirćeta. Možete dodati i so, ali vrlo malu količinu.

9. Gotova smrznuta pica
Prosječna smrznuta pica prava je kalorijska bomba. Uz približno 1.900 kalorija, ona sadrži i 30 grama zasićenih masti i pet miligrama natrijuma. Umjesto pice, u zamrzivač bolje stavite bobičasto voće i povrće – vaše srce biće vam zahvalno!

10. Pivo
Popijete li jedno pivo nakon posla, to čak može da ima pozitivan učinak na vaše zdravlje. Ipak, to ne znači da bi u frižideru trebalo uvijek da imate paket od šest limenki piva, jer ćete vjerovatno često posezati za njima. (Bhreporter.ba)