Avtovaz je nastavio u junu proizvodnju nekih svojih popularnih modela “lada” u glavnoj fabrici u Toljatiju nakon što je proljetos djelimično obustavio proizvodnju zbog nestašice elektronskih dijelova usljed sankcija, prenosi Tanjug.

Kompanija, čiji je dugogodišnji akcionar Renault prodao u maju svoj vlasnički udio jednom ruskom investitoru, nije bila u mogućnosti da ponovo pokrene proizvodnju modela “lada vesta” zbog čega je poslala 3.200 zaposlenih iz svoje fabrike u Iževsku na plaćeno odsustvo u martu.

Avtovaz je predložio u srijedu osoblju u fabrici u Iževsku, gradu sa oko 645.000 ljudi koji se nalazi oko 1.200 kilometara istočno od Moskve, ili da nađu novi posao u kompaniji ili da daju otkaz uz obostrani dogovor.

Onima koji odluče da odu bit će ponuđena jednokratna otpremnina u vrijednosti od oko pet do sedam prosječnih mjesečnih plaća, odnosno oko 12 minimalnih, što je odobrila država. Maksimalna isplata bi iznosila 183.348 rubalja (3.161 dolar).

– Avtovaz naglašava da kompanija ne planira masovna otpuštanja, a predložene mjere su isključivo dobrovoljne za svakog zaposlenog – saopćila je kompanija.

Ruska automobilska industrija, koja se u velikoj mjeri oslanja na komponente i opremu iz inostranstva, pogođena je globalnom nestašicom poluprovodnika i nedavnim egzodusom međunarodnih proizvođača iz Rusije zbog sukoba u Ukrajini.

Pošto se mnoge fabrike za montažu automobila nalaze van Moskve u manjim gradovima, ruski proizvođači vozila se uglavnom odlučuju da ne gase radna mjesta, već da drže zaposlene na plaćenom odsustvu ili da smanje radne sate i plaće zbog trenutne situacije.