18/01/2025 18:44
Search
Close this search box.
Aerodrom u Tuzli
Aerodrom u Tuzli

Aerodrom u Tuzli dobija dodatna svjetla na pisti: Avioni će moći slijetati i po najvećoj magli

Nakon višegodišnjeg spora riješen je imovinsko-pravni problem, a u narednih mjesec dana bi na pisti Međunarodnog aerodroma Tuzla trebala biti postavljena dodatna prilazna svjetla. Ovo će omogućiti poletanje i sletanje aviona čak i u najgušćoj magli.

Međunarodni aerodrom Tuzla bi u narednih mjesec dana trebao imati gotovo savršene uslove za polijetanje i slijetanje aviona, s obzirom na to da su stvorene mogućnosti da se nastavi postavljanje rasvjete na centralnoj liniji piste, saznaje Klix.ba.

Inače, projekat postavljanja rasvjete započet je prije nešto više od sedam godina, ali su njegovu realizaciju otežali neriješeni imovinsko-pravni odnosi, jer je središnja linija piste dio šumskog područja u privatnom vlasništvu. .

“Svjetla se protežu od piste prema zapadu 900 metara, ali posljednjih 180 metara je u privatnoj šumskoj zoni. Gotovo sedam godina nije bilo moguće postići zajednički dogovor sa vlasnicima. , ali tokom ljetnog perioda, a na jesen je postignuta sudska nagodba”, rekao je za Klix.ba Dževad Halilčević, direktor Međunarodnog aerodroma Tuzla.

Nakon postizanja sudske nagodbe, obezbeđeno je odobrenje za krčenje šume i do sada je očišćeno 70 odsto površine, a ukoliko vremenski uslovi dozvole, posao bi u celosti trebalo da bude završen narednih dana.

“Već smo obezbijedili stubove i rasvjetna tijela, pripremljene su betonske podloge i instalacije, a nakon završetka površinske dekoracije odmah će se pristupiti postavljanju rasvjete. Ukoliko vremenski uslovi budu povoljni, očekujemo da će sve biti gotovo do kraja decembra, eventualno do prve polovine januara kada će rasvjeta biti u funkciji”, objašnjava Halilčević.

Da bi avioni bezbjedno uzlijetali i slijetali na pistu Međunarodnog aerodroma Tuzla potrebna je vidljivost od najmanje 300 metara, a uz postavljanje pristupnih svjetala ona će iznositi čak 125 metara. Ovo je posebno važno za avione koji će polijetati, jer će piloti moći da izvode operacije i u najgušćoj magli.

“Značajno ćemo poboljšati sletanje i polijetanje aviona u periodu smanjene vidljivosti, što je posebno važno u zimskom periodu. Ovaj projekat je veoma značajan jer aviokompanije prave velike gubitke za svaki avion koji nije sletio na vrijeme ili zbog toga lakše je odlučiti se za aerodrom Tuzla kao primarni za poslovanje i otvaranje novih destinacija“, kaže Halilčević.

Inače, bh. aerodromi se često suočavaju sa problemom smanjene vidljivosti, posebno zimi, a geografski položaj aerodroma Tuzla smatra se idealnom. Upravo zbog toga, avioni sa drugih aerodroma u našoj zemlji često se usmjeravaju da slijeću u Tuzlu.

“Uvijek smo spremni prihvatiti aviokompanije i da, osim redovnog, opslužujemo i vanredni saobraćaj. I u tom kontekstu će projekat postavljanja pristupnih svjetala biti od velikog značaja”, nastavio je Halilčević.

Proširenje svetlosne pozicije na centralnoj liniji piste bio je i jedan od preduslova za ugradnju savremenog ILS CAT 3 sistema za navigaciju aviona pri sletanju na aerodrom, kao i pri poletanju.

Realizacijom ovog veoma važnog projekta, aerodrom Tuzla bi bio mapiran kao prvi u BiH koji će dobiti navigacijski sistem, čime se trenutno mogu pohvaliti samo aerodromi u Beogradu i Zagrebu.

Pretplatite se na BH-Reporter

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Dobrodošli na BHReporter

Izgleda da upotrebljavate program za blokiranje oglasa. Sadržaj našeg portala za sve čitatelje je u potpunosti besplatan. Stoga, jedini izvor prihoda našeg portala su oglasi koji omogućava kontinuiran i neometan rad redakcije te osiguravaju nezavisno i nepristrasno novinarstvo.