Nikaragva je svečano obilježila početak radova na izgradnji kanala koji će povezati Atlantski i Tihi okean.
Na svečanoj ceremoniji, Vang Đing, predsjednik kineske građevinske kompanije HKND, koja gradi kanal, rekao je da je ovo trenutak za istoriju.
Vodeni prolaz dužine 278 kilometara biće duži, dublji i širi od Panamskog kanala.
Cilj Velikog kanala Nikaragve, kako su ga nazvali, je da parira Panamskom kanalu i da izvuče zemlju iz siromaštva.
Ceremonija otvaranja obilježila je početak radova na pristupnom putu za mašineriju u cilju gradnje luke za kanal na pacifičkoj obali Nikaragve.
Potpredsjednik Nikaragve Omar Aleslevens rekao je da će kanal uticati na tok istorije i ekonomiju ove zemlje.
“Sa ovim velikim kanalom Nikaragva očekuje dolazak oko pet odsto svjetske trgovine koja se odvija morskim putem, što će donijeti velike ekonomske beneficije i udvostručiti društveni bruto proizvod”, rekao je Aleslevens, prenio je Bi-Bi-Si.
Mnogi strahuju od ekoloških problema i protive se previše darežljivim uslovima kineskih investitora, sumnjajući u održivost i ekonomske prednosti projekta. Takođe, bune se mnogi ljudi kroz čija imanja je planirana kopnena trasa kanala.
Planirano je da kanal bude izgrađen u narednih pet godina, a da postane operativan do 2020. godine. Kanal će uključivati dvije luke, aerodrom, ljetovalište i ekonomsku zonu. Most dužine 600 metara premostiće kanal.
bhreporter/Srna